知識とカリキュラムの未来<br>Knowledge and the Future of the Curriculum : International Studies in Social Realism (Palgrave Studies in Excellence and Equity in Global Education)

個数:

知識とカリキュラムの未来
Knowledge and the Future of the Curriculum : International Studies in Social Realism (Palgrave Studies in Excellence and Equity in Global Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 238 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137429254
  • DDC分類 306.430973

Full Description

This collection explores why powerful knowledge matters for social justice and discusses its implications for curriculum and pedagogy. The contributors argue that the purpose of education is to provide all students with access to powerful knowledge so that they acquire the means to move beyond their experiences and enhance their lives.

Contents

1. Introduction: Knowledge and the Future of the Curriculum; Elizabeth Rata and Brian Barrett 2. Social Realism and the Problem of the Problem of Knowledge in the Sociology of Education; Rob Moore 3. On the Powers of Powerful Knowledge; Michael Young and Johan Muller 4. Powerful Knowledge, Esoteric Knowledge, Curriculum Knowledge; John Beck 5. Knowledge and Democracy: The Strife of the Dialectic; Elizabeth Rata 6. Risky Business: The Marginalisation of Knowledge in American Education Reform since A Nation at Risk; Brian Barrett 7. The Missing 'Voice' of Knowledge in Knowledge and Skills; Chris Corbel 8. Pathways to Powerful Knowledge: A Case for Music's 'Voice'; Graham McPhail 9. 'Neither Existence nor Future': The Social Realist Challenge to School Geography; John Morgan 10. Powerful Knowledge in History: Disciplinary Strength or Weakened Episteme?; Barbara Ormond 11. Sequencing Rules as a Condition of Knowledge Structure; Jeanne Gamble 12. Building Knowledge: The Significance of Semantic Waves; Karl Maton 13. Practical Knowledge of Teaching: What Counts?; Yael Shalem and Lynn Slonimsky

最近チェックした商品