宗教教育の再定義:人類繁栄のためのスピリチュアリティ<br>Redefining Religious Education : Spirituality for Human Flourishing

個数:

宗教教育の再定義:人類繁栄のためのスピリチュアリティ
Redefining Religious Education : Spirituality for Human Flourishing

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 254 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137378149
  • DDC分類 379.28

Full Description

This book is a unique collection of interdisciplinary articles that argue for religious education to be directed primarily towards the spiritual insofar as it is part of a flourishing human life. The articles address this issue from the perspectives of theory, different religious traditions and innovative teaching and learning practices.

Contents

PART I: THEORETICAL FRAMEWORK 1. Is Religious Education Possible?; Richard Pring 2. The Idea of Religious Experience; Garrett Thomson 3. Educating Persons: The Role of Religious Education; Marius Felderhof 4. Education, Religion and Spirituality How Do They Fit?; Sharif Horthy 5. Education and Religion: Issues, Visions, and Best Practice; Katherine Marshall PART II: SPIRITUAL EDUCATION IN RELIGIOUS TRADITIONS 6. Religion, Spirituality and Education for Human Flourishing: a Brahma Kumaris perspective; Maureen Goodman 7. Spiritual and Humanistic Education: Perspectives from Seon (Zen) practices; Jinwol Y. H. Lee 8. Religion, Spirituality and Education for Human Flourishing: Perspectives from the Sikh Dharam; Bhai Sahib Mohinder Singh 9. The Creative Life: A Buddhist Perspective on Human Flourishing; Jamie Cresswell 10. Collaborative Study for Individual and Social Transformation: a Baha'i perspective; Ming Hwee Chong PART III: PEDAGOGICAL CASE STUDIES Introduction 11. An Exploration of Education About rReligions and Today's Spirituality: Is there a turning point in New Zealand education?; Jocelyn Armstrong 12. Grit in the Shoe or Pearl in the Oyster? A critique of the concept of 'spiritual development' for post-16 learners in English state education; John Breadon 13. Performative Religious Education: Re-vitalizing the forgotten experiential dimension of religion in West-European schools?; Bert Roebben 14. Pathways to the Spirit, the Search for Purpose, and Thriving in Life; David Streight 15. Keeping the Baby in While Throwing the Bathwater Out: the challenges of keeping spirituality in the new Quebec K-12 curriculum on Ethics and Religious Culture while de-confessionalising it; Patrice Brodeur 16. Learning to Live Together; Agneta Ucko Conclusion. Religion, Spirituality and Human Flourishing

最近チェックした商品