Teaching Shakespeare Beyond the Centre : Australasian Perspectives (Palgrave Shakespeare Studies)

個数:

Teaching Shakespeare Beyond the Centre : Australasian Perspectives (Palgrave Shakespeare Studies)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 259 p./サイズ 8 b/w illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137275066
  • DDC分類 822.33

Full Description

Showcasing a wide array of recent, innovative and original research into Shakespeare and learning in Australasia and beyond, this volume argues the value of the 'local' and provides transferable and adaptable models of educational theory and practice.

Contents

Acknowledgements Notes on Contributors Introduction: Learning Locally; K.Flaherty, P.Gay & L.E. Semler PART I: SHAKESPEARE AND THE COLONIAL STUDENT From Domestic Didacticism to Compulsory Examination: School Shakespeare from 1850 to the present; L.Brady 'The Bogey of the Schoolroom': Shakespeare, 'Royal Readers' and New Zealand writers; M.Murray-Pepper Supposing a Blackboard to be a Bear: Touring Shakespeare to Australian teenagers; D.Martin PART II: NEW PARADIGMS Admitting to Adaptation in the Shakespeare Classroom; J.Clement Unthinking Hamlet: Stage, Page and Critical Thought; L.Johnson Habitation and Naming: Teaching local Shakespeares; K.Flaherty The Lecture as Theatre: Learning the Boundaries of Scepticism in The Winter's Tale ; H.Griffiths Emergence in Ardenspace: Shakespeare Pedagogy, As You Like It, and Modus Iferandi; L.E.Semler PART III: MEETING TWENTY-FIRST CENTURY STUDENTS Teaching Shakespeare through Familial Identity: Exploring the Centrality of Home in Romeo and Juliet; G.Brock 'Let me be that I am': The Rhetoric of the Teenage Self and Shakespeare in Performance; S.Golsby-Smith Operation Shakespeare: Titus in Ten Days; D.Denley A Shakespeare Brief Immersion Method for Undergraduates; P.Gay Teaching with Cue Scripts: Making the Most of Fear in the Student Actor; A.Kamaralli 'We know what we are, but not what we may be': Teaching Shakespeare to Future Teachers; M-R.McLaren Using Sinicised Adaptations for Shakespeare Pedagogy in Taiwan: The Banquet and Bond; C.Chun-pai Hsieh Shakespeare Synecdoche: Or, How to teach music through literature (and vice-versa); C.Griffiths Shakespeare of the Oppressed; R.Pensalfini Afterword; M.Neill Index

最近チェックした商品