現代中国映画における亡命の記号論<br>Semiotics of Exile in Contemporary Chinese Film (Semiotics and Popular Culture)

個数:

現代中国映画における亡命の記号論
Semiotics of Exile in Contemporary Chinese Film (Semiotics and Popular Culture)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 177 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137002396
  • DDC分類 791.430951

Full Description

Drawing on a variety of film semiotic theories, this book sheds light on works by mainland Chinese directors, Hong Kong New Wave directors, Taiwan New Cinema directors, and overseas Chinese directors. Zeng examines the cultural/historical implications of exile through the detailed analysis of film language and theoretical exploration.

Contents

Semiotics of Photography and Exile Postmodernism and Semiotics of Exile Female Doubling and Postcolonial Exile Semiotics of Exile and Genre Upsetting: Xin Jin's Subversion of Melodrama in Hibiscus Town Failure of Root-searching in Cheng Kaige Semiotics of Exile and Displaced Film Codes: Jia Zhangke's Three Films