Rethinking the History of Education : Transnational Perspectives on Its Questions, Methods, and Knowledge

個数:

Rethinking the History of Education : Transnational Perspectives on Its Questions, Methods, and Knowledge

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 251 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137000699
  • DDC分類 370.9

Full Description

Drawing on a wide variety of traditions and methods in historical studies, from the humanities and social sciences both, this volume considers the questions, methods, goals, and frameworks historians of education from a wide variety of countries use to create the study of the history of education.

Contents

Acknowledgements Preface 1. Styles of Reason: Historicism, Historicizing and the Historical Objects in the History of Education; Thomas S. Popkewitz PART I: 'SEEING' HISTORICAL OBJECT: ALTERNATIVE POSSIBILITIES 2. The Visual Turn in the History of Education: Four Comments for a Historiographical Discussion; Inés Dussel 3. Chinese Mode of Historical Thinking and its Transformation in Pedagogical Discourse; Zongjie Wu PART II: IN SEARCH OF THE ARCHIVE: COMPARATIVE STUDIES AND THEORIES OF ITS SPACES 4. Truffle Pigs, Research Questions, and Histories of Education; Daniel Tröhler 5. Entanglement and Transnationalism in the History of American Education; Noah Sobe 6. Intertwined and Parallel Stories of Educational History: Brazil and Turkey in the early 20th Century; Mirian Jorge Warde PART III: THE MONUMENTS OF THE PAST AS THE EVENTS OF HISTORY: HISTORICIZING THE SUBJECT 7. Do Educational Models Impose Standardization? Reading Pestalozzi Historically; Rebekka Horlacher 8. From Pupil to Artist: The Dynamics of Genius, Status, and Inventiveness in Art Education in Portugal; Jorge Ramos do Ó, Catarina S. Martins and Ana Luísa Paz 9. Artistic Education: A Laboratory to the Fashioning of Mexican Identity (1920-1940 c.a.); María Esther Aguirre Lora 10. The 'body parts' of the Victorian School Architect E. R. Robson or an Exploration of the Writing and Reading of a Life; Catherine Burke and Ian Grosvenor PART IV: HISTORICIZING AND THE SPACE OF AMERICAN HISTORICISM 11. There are no Independent Variables in History; Lynn Fendler Contributors Index

最近チェックした商品