Agendas for Language Learning Research (Currents in Language Learning)

個数:

Agendas for Language Learning Research (Currents in Language Learning)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 215 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781118590706
  • DDC分類 407.1

Full Description

Currents in Language Learning provides programmatic state-of-the-art overviews of current issues in the language sciences and their applications in first, second, and bi/multilingual language acquisition in naturalistic and tutored contexts.



Draws on interdisciplinary perspectives from linguistics, psychology, education, anthropology, sociology, cognitive science, and neuroscience
Brings together a team of leading linguists to explore current issues
Develops research agendas in areas including: progress and relevance in second language acquisition; usage-based linguistics; age effects in language learning; second language pragmatics; vocabulary knowledge; transfer of learning in second language instruction; language, literacy, and culture; academic language development in schools; practice theory; and evolutionary perspectives on language

 

 

Contents

Foreword v

Lourdes Ortega
SLA for the 21st Century: Disciplinary Progress, Transdisciplinary Relevance, and the Bi/multilingual Turn 1-24

Nick C. Ellis, Matthew Brook O'Donnell, and Ute Römer
Usage-Based Language: Investigating the Latent Structures That Underpin Acquisition 25- 51

Robert M. DeKeyser
Age Effects in Second Language Learning: Stepping Stones Toward Better Understanding 52- 67

Kathleen Bardovi-Harlig
DevelopingL2Pragmatics 68- 86

Scott Jarvis
Capturing the Diversity in Lexical Diversity 87- 106

Diane Larsen-Freeman
Transfer of Learning Transformed 107- 129

Alister Cumming
Multiple Dimensions of Academic Language and Literacy Development 130- 152

Mary J. Schleppegrell
The Role of Metalanguage in Supporting Academic Language Development 153- 170

Richard F. Young and Alice C. Astarita
Practice Theory in Language Learning 171- 189

John H. Schumann
Societal Responses to Adult Difficulties in L2 Acquisition: Toward an Evolutionary Perspective on Language Acquisition 190- 209

Subject Index 210-215

最近チェックした商品