Women's Status in Higher Education : Equity Matters: Aehe 37:1 (Ashe Eric Higher Education Report Series)

個数:

Women's Status in Higher Education : Equity Matters: Aehe 37:1 (Ashe Eric Higher Education Report Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 152 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781118073346
  • DDC分類 371

Full Description

An up-to-date review of gender equity in American universities with proven strategies for researchers and practitioners This book provides an in-depth review of the current state of gender equality in higher education in the U.S. Award-winning author and educator Dr. Elizabeth Allan draws upon a range of feminist theories to provide a conceptual framework for addressing the subject. She presents a wealth of statistics, theories, programs, policies, and practices impacting the status of women in higher education. And she outlines proven strategies for researchers and practitioners concerned with gender equity in American colleges and universities.

Contents

Executive Summary vii Foreword xi Acknowledgments xv Women s Status in Higher Education: Background and Significance 1 Guiding Assumptions and Questions 3 Historical Context 4 Legislative and Policy Initiatives 7 Women in the Curriculum 8 Scholarship 9 Organization of this Monograph 12 Framing Women s Status Through Multiple Lenses 15 Why Theory? 16 Why Feminist Theory? 17 Multiple Frames 19 Summary 31 Examining Women s Status: Access and Representation as Key Equity Indicators 37 Women s Access to Postsecondary Education 38 Representation of Women Students in Higher Education 42 Cocurricular Representation 47 Graduate Students 50 Faculty 52 Women Staff in Higher Education 55 Women and Governing Boards 61 Summary 62 Examining Women s Status: Campus Climate and Gender Equity 65 Classroom Climate 67 Climate Beyond the Classroom 70 Climate for Women Staff, Faculty, and Administrators 75 Salary Equity 88 Summary 90 Advancing Women s Status: Analyzing Predominant Change Strategies 93 Organizing Schemes 94 Enhancing Gender Equity 98 Summary 117 Implications and Recommendations 119 Recommendations for Further Research 119 Implications 121 Recommendations for Practice 124 Summing Up 125 References 127 Name Index 149 Subject Index 155 About the Author 163

最近チェックした商品