ワーグナー研究<br>Wagner Studies (Cambridge Composer Studies)

個数:
電子版価格
¥20,097
  • 電子版あり

ワーグナー研究
Wagner Studies (Cambridge Composer Studies)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 259 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781108837064
  • DDC分類 782.1092

Full Description

While the music of Richard Wagner has long served as a touchstone for music-theoretical and analytical models both old and new, music analysts have often been intimidated by the complexity of his works, their multi-layeredness, and their sheer unwieldiness. This volume brings together ten contributions from an international roster of leading Wagner scholars of our time, all of which engage in some way with analytical or theoretical questions posed by Wagner's music. Addressing the operas and music dramas from Die Feen through Parsifal, they combine analytical methods including form-functional theory, Neo-Riemannian theory, Leitmotiv analysis, and history of theory with approaches to dramaturgy, hermeneutics, reception history, and discursive analysis of sexuality and ideology. Collectively, they capture the breadth of analytical studies of Wagner in contemporary scholarship and expand the reach of the field by challenging it to break new interpretative and methodological ground.

Contents

List of figures; List of tables; List of music examples; List of contributors; Introduction: analyzing Wagner Steven Vande Moortele: Part I Orientations: 1. 'Wo sind wir?': Tristan Disorientations Arnold Whittall; 2. Bottoming for Wagner: listening, analysis and (gay-male) subjectivity Matthew Bribitzer-Stull; Part II. Form, Drama and Convention: 3. Wagner and the uses of convention? La solita forma from Die Feen through Lohengrin William M. Marvin; 4. Elsa, Ortrud, the grail and the forbidden question: formal functions and rotational form in Lohengrin Graham Hunt; 5. Scena, form and drama in act 1 of Die Walküre Steven Vande Moortele; Part III. Time, Texture and Tonality: 6. Time, sound and regression in Tristan und Isolde Tobias Janz; 7. Waltraute's plaint: Riemannian tonal function and dramatic narrative J. P. E. Harper-Scott and Oliver Chandler; 8. Wagner's Late Counterpoint Ariane Jeßulat; Part IV. Reception: 9. Silence and Gesture in Mahler's Ninth Symphony and Wagner's Parsifal Anna Stoll Knecht; 10. Wagner's early analysts Alexander Rehding; Bibliography; Index.

最近チェックした商品