Program Evaluation : Pragmatic Methods for Social Work and Human Service Agencies

個数:

Program Evaluation : Pragmatic Methods for Social Work and Human Service Agencies

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781108799096
  • DDC分類 361.3

Full Description

Be prepared for your future role in a service-oriented agency. This textbook provides practical guidance on program evaluation while avoiding replicating other course material. Drawing on over 40 years of subject knowledge, Allen Rubin describes outcome designs that are feasible for service-oriented agencies and that match the degree of certainty needed by key users of outcome evaluations. The utility and easy calculation of within-group effect sizes are outlined, which enhance the value of evaluations that lack control groups. Instructions are also given on how to write and disseminate an evaluation report in a way maximizes its chances of being used. Conducting focus group interviews and capitalising on the value of non-probabilitysamples will become second nature after following the effective and pragmatic advice mapped out chapter-by-chapter.

Contents

Part I. Introduction: 1. Introduction and overview; 2. Ethical and cultural issues in program evaluation; Part II. Quantitative and Qualitative Methods for Formative and Process Evaluations: 3. Needs assessment; 4. Survey methods for program planning and monitoring; Part III. Evaluating Outcome in Service-Orientated Agencies: 5. Selecting and measuring outcome objectives; 6. Inference and logic in pragmatic outcome evaluation: don't let the perfect become the enemy of good; 7. Feasible outcome evaluation designs; 8. Single-case designs for evaluating programs and practice; 9. Practical and political pitfalls in outcome evaluations; Part IV. Analyzing and Presenting Data: 10. Analyzing and presenting data from formative and process evaluations; 11. Anaylzing data from outcome evaluations; 12. Writing and disseminating evaluation reports; Epilogue. More tips for becoming a successful evaluator.

最近チェックした商品