欧州・国際メディア法<br>European and International Media Law

個数:

欧州・国際メディア法
European and International Media Law

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 652 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107620766
  • DDC分類 343.099

Full Description

This book is the first to incorporate current academic literature and case law on European, transnational, and international media law into a comprehensive overview intended primarily for students. It introduces the legal framework for globalised communication via mass media, and considers the transformative effect globalisation has had on domestic media law. Engaging case examples at the beginning of each chapter, and questions at the end, give students a clearer idea of legal problems and encourage them to think critically. A wide variety of topics - including media economics, media technology, and social norms concerning media publications - are discussed in relation to media law, and numerous references to case law and suggestions for further reading allow students to conduct independent research easily.

Contents

Preface; 1. Introduction; 2. Fundamental rights and principles; 3. Restrictions on freedom of expression and media freedom; 4. The jurisdictional question; 5. Broadcasting and other audiovisual media services; 6. Internet governance and regulation; 7. Telecommunications; 8. Data protection; 9. Copyright; 10. Media competition law; 11. Media law and state aid.

最近チェックした商品