IBM SPSSによる統計学への統合的アプローチ(第3版)<br>Statistics Using IBM SPSS : An Integrative Approach (3RD)

個数:
電子版価格
¥12,887
  • 電子版あり

IBM SPSSによる統計学への統合的アプローチ(第3版)
Statistics Using IBM SPSS : An Integrative Approach (3RD)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 592 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107461222
  • DDC分類 519.50285555

Full Description

Written in a clear and lively tone, Statistics Using IBM SPSS provides a data-centric approach to statistics with integrated SPSS (version 22) commands, ensuring that students gain both a deep conceptual understanding of statistics and practical facility with the leading statistical software package. With one hundred worked examples, the textbook guides students through statistical practice using real data and avoids complicated mathematics. Numerous end-of-chapter exercises allow students to apply and test their understanding of chapter topics, with detailed answers available online. The third edition has been updated throughout and includes a new chapter on research design, new topics (including weighted mean, resampling with the bootstrap, the role of the syntax file in workflow management, and regression to the mean) and new examples and exercises. Student learning is supported by a rich suite of online resources, including answers to end-of-chapter exercises, real data sets, PowerPoint slides, and a test bank.

Contents

1. Introduction; 2. Examining univariate distributions; 3. Measures of location, spread, and skewness; 4. Re-expressing variables; 5. Exploring relationships between two variables; 6. Simple linear regression; 7. Probability fundamentals; 8. Theoretical probability models; 9. The role of sampling in inferential statistics; 10. Inferences involving the mean of a single population when σ is known; 11. Inferences involving the mean when σ is not known: one- and two-sample designs; 12. Research design: introduction and overview; 13. One-way analysis of variance; 14. Two-way analysis of variance; 15. Correlation and simple regression as inferential techniques; 16. An introduction to multiple regression; 17. Nonparametric methods.

最近チェックした商品