The Managerial Sources of Corporate Social Responsibility : The Spread of Global Standards (Business and Public Policy)

個数:

The Managerial Sources of Corporate Social Responsibility : The Spread of Global Standards (Business and Public Policy)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 352 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107066533
  • DDC分類 658.408

Full Description

Why and under which conditions do companies voluntarily adopt high social and environmental standards? Christian R. Thauer looks inside the firm to illustrate the internal drivers of the social conduct of business. He argues that corporate social responsibility (CSR) assists decision-makers to resolve managerial dilemmas. Drawing on transaction cost economics, he asks why and which dilemmas bring CSR to the fore. In this context he describes a managerial dilemma as a situation where the execution of management's decisions transforms the mode of cooperation within the organization from a hierarchy to one in which managers become dependent on, and vulnerable to, the behavior of subordinates. Thauer provides empirical illustration of his theory by examining automotive and textile factories in South Africa and China. Thauer demonstrates that CSR is often driven by internal management problems rather than by the external pressures that corporations confront.

Contents

1. Introduction; 2. A theory of internal drivers of corporate social responsibility; 3. Corporate social responsibility: an inside-view approach and perspective; 4. Internal driver 1: the human resources dilemma; 5. Internal drivers 2 and 3: the technological specialization and foreign direct investment dilemmas; 6. Internal driver 4: the brand reputation dilemma; 7. Conclusion: internal drivers, corporate social responsibility and the spread of global standards.

最近チェックした商品