Television before TV : New Media and Exhibition Culture in Europe and the USA, 1928-1939 (Televisual Culture)

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Television before TV : New Media and Exhibition Culture in Europe and the USA, 1928-1939 (Televisual Culture)

  • ウェブストア価格 ¥12,276(本体¥11,160)
  • Routledge(2025/12発売)
  • 外貨定価 US$ 56.99
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 222pt
  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 390 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781041187066

Full Description

Television before TV rethinks the history of interwar television by exploring the medium's numerous demonstrations organized at national fairs and international exhibitions in the late 1920s and 1930s. Building upon extensive archival research in Britain, Germany, and the United States, Anne-Katrin Weber analyses the sites where the new medium met its first audiences. She argues that public displays offered spaces where television's symbolic, cultural, political, and social definitions were negotiated and eventually stabilized; for the historian, the exhibitions therefore constitute crucial events to understand not only the medium's pre-war emergence, but also its subsequent domestication in the post-war years. Designed as a transnational study, her book highlights the multiple circulations of artefacts and ideas across borders of democratic and totalitarian regimes alike. Richly illustrated with 100 photographs, Television before TV finally emphasizes that even without regular programmes, interwar television was widely seen.

Contents

Acknowledgements, List of Illustrations, List of Abbreviations, Introduction: Interwar Television on Display, 1. Television Display in Context, 2. Spectacularizing Television, or Making Sense of Novelty, 3. Locating Television Between Imaginaries and Materialities, Intermission I: Four Dispositifs of Interwar Television, 4. Nationalizing Television in a Transnational Context, Intermission II: Travelling Exhibits, 5. Domesticating Television Outside the Home, 6. Gendering Television On and Off Screen, Intermission III: Similar Sets, Same TV?, Epilogue: Television Experiments, Past and Present, Full Bibliography, Index

最近チェックした商品