Transforming English through Drama : Case Studies in Classroom Practice

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Transforming English through Drama : Case Studies in Classroom Practice

  • ウェブストア価格 ¥8,508(本体¥7,735)
  • Routledge(2026/04発売)
  • 外貨定価 US$ 38.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 385pt
  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 164 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781041105404

Full Description

This unique collection promotes and develops 'drama-in-English', a hybrid pedagogy combining reader response theory with literacy research and educational drama. Drawing on experienced practitioners' classroom insights, the authors show how embedded drama approaches can be used to revitalise the English/Language Arts curriculum and motivate young people to make personal and critical connections with their learning.

Readers will find eight reader-friendly accounts exploring how drama-inflected approaches support diverse learners across all aspects of English teaching. Contributors discuss engaging with literary texts through spoken, written and multimodal responses; digital storytelling; embodied approaches to creative and informative writing; developing language competency; and preparation for formal examinations. The research-informed content, rooted in real classroom practice, demonstrates sustainable and fully integrated creative approaches applicable to UK and international contexts.

This essential resource benefits all those working in English/Language Arts education: secondary teachers, teacher educators, trainee teachers, and teachers of English as an additional language.

Contents

List of Contributors

Acknowledgements

Chapter 1. Introduction

Jane Coles and Maggie Pitfield

Chapter 2. Adapting Texts, Adapting Practice: Applying Rehearsal Room Methodology to the Study of Novels

Susie Ferguson

Chapter 3. Drama in English: A Decolonial Strategy

Katherine Barber

Chapter 4. Shakespeare on Zoom!

Erin Woodford

Chapter 5. Writing-in-Role: The Significance of Visualising Fictional Worlds Through Drama

Theo Bryer

Chapter 6. Drama-Rich Translanguaging for Multilingual Meaning-Making

Rafaela Cleeve Gerkens and Julie Choi

Chapter 7. Embodied Approaches to English 'Exam Prep' in an Attainment-Driven Climate: 'Coming in through the pleasurable route.'

Camilla Stanger

Chapter 8. Multilingual Digital Storytelling: Enhancing the Learning of English Through Drama

Vicky Macleroy

Chapter 9. Teaching English Under Occupation: Classroom Fictions and the World Outside

Raja' Farah, Ghoson Orouq and Maggie Hulson

References

Index

最近チェックした商品