Teacher Education and Cultural Change : England, France, West Germany (Routledge Revivals)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Teacher Education and Cultural Change : England, France, West Germany (Routledge Revivals)

  • ウェブストア価格 ¥26,188(本体¥23,808)
  • Routledge(2025/09発売)
  • 外貨定価 US$ 120.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,190pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 194 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781041104285
  • DDC分類 370.7114

Full Description

First published in 1973, Teacher Education and Cultural Change analyses significant issues in the reform of teacher education on the evidence of up-to-date official and academic source materials and direct investigation. It contributes to the comparative sociology of education by highlighting the question as to whether teacher education policies are geared primarily to educational and social conservation or change. Features of teacher education are classified according to a scheme comprising four linked themes—cultural perceptions of teaching; the process of becoming a teacher; curricula; the organization of teacher education. Attention is given to cultural and social factors acting to democratize educational philosophies and structures. Reform-oriented policies are evaluated for their coherence and sociological realism. Differences in the three systems are found to reflect their histories and their socio-economic and political contexts, but a common movement is discerned towards democratic systems, responding to person rather than to institution-centred values.

The book should help to fill a serious gap in comparative studies of teacher education, and should be of interest to students, academics, and administrators concerned with the study and development of educational systems.

Contents

Introduction Part 1 1. The Context and Structure of Teacher Education 2. The Analysis of Issues in Teacher Education Part 2 3. Perceptions of Teaching 4. The Process of Becoming a Teacher 5. Curriculum and Teaching Methods 6. The Organization and Control of Teacher Education Part 3 7. Teacher Education and Cultural Change

最近チェックした商品