Hyperglossia and the Novel : The Procuction of (Non) Space (Routledge Studies in Latin American and Iberian Literature)

個数:
  • 予約

Hyperglossia and the Novel : The Procuction of (Non) Space (Routledge Studies in Latin American and Iberian Literature)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032976228

Full Description

Hyperglossia and the Novel: The Production of (Non) Space theorizes hyperglossia as a critical threshold in literary, philosophical, and media discourse—an excessive, recursive textual force that resists closure, coherence, and containment. Drawing from Bakhtin, Derrida, Foucault, Glissant, and Morton, this work constructs an interdisciplinary topology where narrative is displaced by semiotic proliferation. Through readings of Tokarczuk, Bolaño, Braschi, Paz Soldán, and Condé, the book explores how post-narrative texts perform ontological saturation, linguistic instability, and hauntological displacement. Hyperglossia is not a mere excess of language; it is a dispositif, a mechanism of epistemic drift and resistance that destabilizes the relation between text, space, and subject. Engaging literary maximalism, posthumanism, colonial hauntings, and digital textuality, this book maps a poetics of rupture—a world where language spills into non-space and refuses the end. Rather than offering synthesis, it proposes a drift: a movement toward meaning that cannot be finalized, only continually reinscribed.

Contents

I. From Hyperglossia to the Post-Narrative Condition (Introduction)

II. Hyperglossia As Epistemic Shift in Olga Tocarkzuk's Flights

III. Technofeudalism and the Semiotic Machine: Reading Paz Soldán's Iris Through Hyperglossia

IV. Mangrove as Method: On Hyperglossia, Dispositif, and Narrative Disintegration in Maryse Condé's Crossing the Mangrove

V. Toward a Textual Topology of Excess: Hyperglossia, Non-Space, and the Crisis of Narration in Bolaño's 2666

VI. The Spiral That Explodes: Hyperglossia, Non-Space, and the Hauntology of Colonial Identity in Giannina Braschi's United States of Banana

VII. The Gloss That Refuses to End: Writing the Unfinishable ([In]conclusion)

Index

最近チェックした商品