The Language of Persuasion on Instagram : A Systemic Functional Approach to Tourism Discourse (Routledge Research in Language and Communication)

個数:
  • 予約

The Language of Persuasion on Instagram : A Systemic Functional Approach to Tourism Discourse (Routledge Research in Language and Communication)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032937489

Full Description

This book offers a systematic, interdisciplinary investigation into the language of persuasion in contemporary tourism discourse, with a focus on English-language travel boards' use of Instagram and official websites.

Drawing on Corpus Linguistics and Systemic Functional Linguistics, it examines how linguistic and visual resources are strategically deployed to construct idealized representations of destinations and evoke positive emotional responses. Through a multimodal analysis, the volume explores recurring linguistic patterns, the role of platform-specific dissemination, and how discourse constructs power dynamics between destinations and prospective tourists. By combining empirical methods with critical discourse and sociological perspectives, the book sheds light on how emotionally charged, consumer-oriented narratives may reinforce broader socioeconomic inequalities and contribute to unsustainable travel practices. In doing so, it contributes to ongoing debates on digital persuasion and literacy, media framing, and the ideological function of tourism communication, recommending approaches to integrate data-driven, highly persuasive strategies and eco-sensitive narratives.

This book will be of interest to scholars and students in discourse analysis, digital communication, tourism studies, marketing, and linguistics, as well as professionals interested in the mechanisms behind strategic, promotional narratives and their potential impact on social and environmental sustainability.

Contents

Introduction, 1: NeoFirthian Approaches for Digital Discourse Research, 2: Research design, 3: Results, 4: Discussion, 5: Connecting the dots: Annotating and analyzing visual corpora by adapting the Grammar of Visual Design, Conclusion, Appendix, Index

最近チェックした商品