Inquiry into the Future of Lifelong Learning in the UK : An International Analysis

個数:

Inquiry into the Future of Lifelong Learning in the UK : An International Analysis

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 128 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032930671
  • DDC分類 374.941

Full Description

This volume offers a comprehensive international response to the National Institute of Adult Continuing Education (NIACE)'s inquiry into the future of lifelong learning in the UK. The book focuses upon some of the main themes of the inquiry, and analyses them from very broad perspectives undertaken by some of the world's leading scholars. It provides an excellent introduction to significant debates about lifelong learning such as ecology, migration, morality, happiness and poverty. Each chapter raises issues of policy and practice, with clear areas of discussion, thus assisting readers in truly engaging with the issues. The final chapter contains a response by Tom Schuller, one of the NIACE's inquiry authors. This book is essential reading for students of lifelong learning, especially educational policy makers.

This book was originally published as a special issue of the International Journal of Lifelong Education.

Contents

1. Inquiry into the Future of Lifelong Learning Peter Jarvis 2. The perils of confusing lifelong learning with lifelong education Stephen Billett 3. Demography, social structure and learning through life Ruud van der Veen 4. 'The planet will not survive if it's not a learning planet': sustainable development within learning through life Shirley Walters 5. Migration and communities: challenges and opportunities for lifelong learning Shibao Guo 6. Citizenship and belonging as a moral imperative for lifelong learning Richard G. Bagnall 7. Well-being and happiness: critical, practical and philosophical considerations for policies and practices in lifelong learning Patricia A. Gouthro 8. Response to Learning through Life: thematic area of poverty reduction Julia Preece 9. Issues of citizenship: coming-into-presence and preserving the Difference Danny Wildemeersch and Joke Vandenabeele 10. Learning through life: a response to the special issue 29(4) Tom Schuller

最近チェックした商品