ソーシャルメディアと語学学習:TikTokとInstagramの利用<br>Social Media and Language Learning : Using TikTok and Instagram (Routledge Research in Language Education)

個数:
  • 予約

ソーシャルメディアと語学学習:TikTokとInstagramの利用
Social Media and Language Learning : Using TikTok and Instagram (Routledge Research in Language Education)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 80 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032895888

Full Description

This book explores creative uses of social media for informal language learning. It focuses on the underexplored area of how informal language learning adapts to technological innovations in two multimodal media-sharing platforms: TikTok and Instagram.

Drawing on ecological perspectives of language learning and spatial understandings of digital technology and learning, the research reported in this book unpacks how social media technologies are used for language learning. It presents insights from a dual-level qualitative methodological design: a comparative study of public online data of social media posts collected from TikTok and Instagram, and a multiple case study based on ethnographic narrative data gathered from participants' journal entries, stimulated recall interviews, and social media posts. This book reveals the dynamic landscape of digital language learning that is being integrated into learners' everyday lives through multimodal content creation and networking.

This book enriches readers' understanding of social media's role in language learning, and offers pedagogical strategies for teachers to integrate newer technologies and multimodal materials into language classrooms to enhance students' learning experiences.

Contents

1. Introduction 2. Informal Language Learning through Social Media: Theories and Empirical Studies 3. Language Learning Affordances of Visual and Multimodal Social Networking: A Comparative Study of Online Data of Social Media Posts on Instagram and TikTok 4. Language Learning Experiences with Everyday Social Media Uses: A Multiple Case Study on Ethnographic Data of Users' Narratives 5. Conclusion

最近チェックした商品