Art and Artifice in Visual Culture : Eighteenth Century to the Present (Routledge Research in Art History)

個数:

Art and Artifice in Visual Culture : Eighteenth Century to the Present (Routledge Research in Art History)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 196 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032756783
  • DDC分類 701.17

Full Description

This edited volume explores the notion of "artifice" in modern visual culture, ranging from the eighteenth century to the present, in countries around the globe.

Artifice has been regarded as a primarily Western phenomenon, playing as it does a central role in European art theory since the Renaissance. This volume proposes that artifice is better understood as a transcultural artistic phenomenon and requires far broader conceptualization across international contexts. It acquaints readers with works of art, visual modes of communication, and concepts originating in France, Germany, the United States, Japan, and China, and includes painting, sculpture, drawings, prints, photographs, film, and virtual reality/augmented reality (VR/AR) objects. Contributors demonstrate how practices of artifice function as both symbol and form, in parallel and divergent ways, in multiple cultural settings.

The book will be of interest to scholars working in art history, visual culture, and material culture.

Contents

Part 1 Artifice and Spectatorship 1. Fractured Perception: Drawings, Prints, and Verres Casses 2. Rococo Aesthetics and the Problem of Trompe l'Oeil 3. Degas's "Histories" and the Foreshadowing Artifice of Self-Candaulism Part 2 Haptic Illusions 4. Suggestive Surfaces: The Self-Referential Texture of Woodgrain in Japanese Woodblock Prints 5. Reconsidering the Origins of Yongzheng Guwantu: From the Aniconic Period to Vimalakīrtinirdeśa Sūtra 6. Fooling Art History: John F. Peto and William Harnett Part 3 Alternative Realities 7. First Nations' Wampum Belts: A Colonial Vision of Artifice in Eighteenth-Century New France 8. "An Opportunity to Grapple with the Picture Plane...": The Stereo-Illusion's History of Frustration 9. Self-Reference and Medium-Reference in Virtual Reality and Trompe l'Oeil

最近チェックした商品