批判的イベント研究のための創造的調査法<br>Creative Research Methods for Critical Event Studies (Routledge Critical Event Studies Research Series.)

個数:

批判的イベント研究のための創造的調査法
Creative Research Methods for Critical Event Studies (Routledge Critical Event Studies Research Series.)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 202 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032686400
  • DDC分類 394.2068

Full Description

This timely and innovative book offers an introduction to a range of creative methods, providing both empirical and conceptual guidance.

Based upon existing empirical work and richly illustrated throughout, each chapter carefully examines creative methodology and/or methods within an event and festival context. International case studies are incorporated throughout, providing real-world examples of how these methods have been used in practice, as well as highlighting potential ethical issues. Each chapter includes a concise 'how to' set of guidelines to help researchers and students employ creative methods in their own work, as well as a series of 'think points' to help develop ethical practices. Chapters illustrate new pathways or lessons learned from research during the pandemic and other challenging landscapes.

This significant volume offers festival and event researchers and students a different approach to their work that could result in better research, reaching hidden and marginalised groups.

Contents

'1. Introduction. 2. The Epistemology of Art: Critical Event Visual Analysis. 3. Multi-sited Research as a Creative Methodology for Critical Event Studies. 4. Throwing Out the Rule Book: A Creative Approach to Researching Events with Integrity. 5. Creatively Navigating Ethical Approval in Festival Research. 6. Embrace the Strange: Creativity within Festival Research. 7. Exploring Postcards as an Accessible Creative Method. 8. Postcards from the Future: Researching Audiences at Bad Ischl-Salzkammergut, European Capital of Culture 2024. 9. Making the Case for the Use of Informal Conversations as a Creative Method at Live Events. 10. When Horror and Local Stories Meet the Archives: Participatory Events in the North of Ireland. 11. Co-created research or co-created chaos? Handing the research reigns to local communities: Evaluating the social impact of the Tour de Yorkshire. 12. Action Research in Cross-Cultural Theatre Marketing: A Dual Role as Practitioner and Researcher. 13. The Creative is Critical: Critical Creative Methods for Post-Critical Event Studies.

最近チェックした商品