Dutch Neorealism, Cinema, and the Politics of Painting, 1927-1945 (Routledge Research in Art and Politics)

個数:

Dutch Neorealism, Cinema, and the Politics of Painting, 1927-1945 (Routledge Research in Art and Politics)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 222 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032680262
  • DDC分類 709.49209041

Full Description

This study offers a radically new perspective on Dutch Neorealism, one that emphasizes the role of film as an apparatus, the effects of which, when emulated in painting, can reproduce the affective experience of film-watching.

More of a tendency than a tightly defined style or "ism," Neorealism is the Dutch variant of Magic Realism, an uncanny mode of figurative painting identified with Neue Sachlichkeit in Germany and Novecento in Italy. Best represented by the Dutch artists Pyke Koch, Carel Willink, Charley Toorop, Raoul Hynckes, Dick Ket, and Wim Schuhmacher, Neorealism—as demonstrated in this book—depicted societal disintegration and allegories of looming disaster in reaction to the rise of totalitarian regimes and, eventually, the Nazi Occupation of The Netherlands. The degree to which these artists exhibited either revolutionary or reactionary sentiments—usually corresponding with their political affiliation—is one of the central problematics explored in this text.

The book will be of interest to scholars working in art history, World War II history, and film studies.

The Open Access version of this book, available at www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons [Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND)] 4.0 license.

Contents

1. Magic Realism in The Netherlands: Neorealism in Context 2. Open/Closed: Dutchness and Traditional Genres in Crisis 3. A Paragone Between Film and Painting—or—Film as a New Visual Model 4. The Self-Portrait and the Politics of Ambiguity 5. Neorealism under the Occupation 6. Representing "Westland" and the Greater Germanic Imagination

最近チェックした商品