ビジュアルリテラシーを理論へとつなぐ<br>Connecting Visual Literacy to Theory : Revisiting the Disruptions of Visual Thinkers in Education and Beyond

個数:
電子版価格
¥9,010
  • 電子版あり

ビジュアルリテラシーを理論へとつなぐ
Connecting Visual Literacy to Theory : Revisiting the Disruptions of Visual Thinkers in Education and Beyond

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 180 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032651767
  • DDC分類 370.1

Full Description

This volume seeks to close the gap between education systems across the world that remain systematically devoted to understanding our world through text rather than images.

Through an exploration of the contributions of well- and lesser-known visual thinkers from across disciplines and geographies, the contributors offer contemporary appraisals and modern re-conceptualizations of the subject. The book illuminates how experts from various disciplines ranging from art, communication, education, and philosophy laid the foundations for what we know today as visual literacy. These foundations and innovative ways of thinking and understanding images have been disruptive, but until now, have been relatively understudied. As such, the chapters examine the context of individual thinkers, expanding upon famous theories and providing new insight into why these visual and cognitive processes are imperative to learning and education and to disciplines spanning art history, museum studies, philosophy, photography, and more. The authors, all members of the International Visual Literacy Association (IVLA), are committed to advancing the study of visual literacy by raising new questions and proposing new routes of inquiry.

A unique and timely exploration of the way we derive meaning from what we see and how we interact with our visual environment, it will appeal to researchers, scholars, and educators from a range of interdisciplinary backgrounds across art, art education, art history, design, information science, photography and visual communication.

Contents

Introduction 1. Rudolf Arnheim: The Power of the Image 2. Vilém Flusser: Play/Read/Write/See 3. The Conspiracy of the Spectacle: Guy Debord's Relevance for Visual Literacy Today 4. Fontcuberta and Postphotography: unveiling the border between fiction and reality 5. Literacy Foundations in June King McFee's Art Education Philosophy 6. Visual Literacy Development through Picturebooks: The Contributions of John Warren Stewig 7. Abigail Housen: Visual Thinking from Museums to the Classroom 8. Unleashing Perception: Exploring Michael Matyushin's Expanded Vision 9. Thinking in pictures: Temple Grandin's contribution to Visual Literacy 10. David Howes: Pioneer of Sensory Studies 11. Nada Shabout: The Challenge of Visual Literacy in Modern and Contemporary Arab Art

最近チェックした商品