A Metaphysics for the Liberal Arts : Process, Quality, and Continuity (Routledge International Studies in the Philosophy of Education)

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

A Metaphysics for the Liberal Arts : Process, Quality, and Continuity (Routledge International Studies in the Philosophy of Education)

  • ウェブストア価格 ¥41,465(本体¥37,696)
  • Routledge(2026/01発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,880pt
  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 258 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032623986

Full Description

This book explores the relationship between metaphysics and the liberal arts.

Part I contrasts the dualistic metaphysics of Platonism, Cartesianism, and materialisms, with the process metaphysics of William James, John Dewey, C.S. Peirce, and A.N. Whitehead with an eye toward illustrating how education should be treated as a transactive and interactive process whose objects of knowledge evolve through time. In Part II, the authors go on to investigate conceptions of the value of a liberal arts education, considering reactionary, conservative, pragmatist, and radical approaches.. Finally, in Part III, the authors explore connections between metaphysics and conservative, radical, and pragmatist conceptions of art, and demonstrate how process metaphysics can be extended to highlight the role of aesthetic experience in both understanding and appreciating art and in liberal arts education.

A timely and unique exploration of the relationship between metaphysics and the liberal arts, this book will appeal to scholars, researchers, and faculty with interests in several branches of philosophy, metaphysics, epistemology, philosophy of education, and aesthetics.

Contents

Preface A

Preface B

Part I: The Role of Quality in Static and Process Metaphysics

Chapter 1 Dualistic Metaphysics

Chapter 2 Process Metaphysics

Part II: Conserving the Liberal Arts amid the Crisis of Narrow Instrumentalism

Chapter 3 Reactionary Models of Liberal Arts Education

Chapter 4 Michael Oakeshott's Conservatism in Liberal Arts Education

Chapter 5 Pragmatism in Liberal Arts Education

Chapter 6 Radical Philosophies of Liberal Arts Education

Part III: The Work of Art and Qualitative Experience

Chapter 7 Conservative Approaches to Art

Chapter 8 Radical Philosophies of Art

Chapter 9 Pragmatism and Art as Experience

Conclusion: Quality and Continuity in Metaphysics and the Liberal Arts

最近チェックした商品