Mobile Educational Spaces and Imaginative Student Experiences : The Case of Transnational Higher Education (Research into Higher Education)

個数:

Mobile Educational Spaces and Imaginative Student Experiences : The Case of Transnational Higher Education (Research into Higher Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032596709
  • DDC分類 378.175

Full Description

Bringing together interdisciplinary perspectives from sociology, education, and human geography to investigate the space, community, and culture at an International Branch Campus, this fascinating book provides empirical evidence to understand the implications for students' future socio-spatial mobilities.

Drawing on ethnographic data from a British International Branch Campus in China this book offers a timely discussion about transnational higher education. It illustrates the mobility of the educational space, where mobilities and materiality converge and are mediated by transnational imaginations. Students are portrayed as 'imaginative travellers', who may not have been physically abroad but are imaginatively mobilised by transnational material, social and cultural flows on campus. This book demonstrates how imaginative mobility cultivates students' cosmopolitan orientations and competence, while acknowledging how structural constraints weave unevenness into the imaginative flows that arise and respond to the socio-spatial inequalities in global education landscapes. This study also offers empirical insights into China's approach to transnational education that informs both research and policy.

This book is valuable reading for scholars, students, researchers and practitioners in higher education, particularly for those with an interest in educational studies, sociology, and human geography.

Contents

1. Introduction 2. A mobilities perspective on transnational education 3. Policy context 4. Space in Imagining 5. Community in Travelling 6. Cosmopolitans in the Making 7. Conclusion

最近チェックした商品