Psychoanalytic Film Theory : A Contemporary Introduction (Routledge Introductions to Contemporary Psychoanalysis)

個数:
  • 予約

Psychoanalytic Film Theory : A Contemporary Introduction (Routledge Introductions to Contemporary Psychoanalysis)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 152 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032503233

Full Description

In Psychoanalytic Film Theory: A Contemporary Introduction, Ben Tyrer presents an overview of psychoanalytic approaches to screen media, offering a reconsideration of psychoanalytic film theory while making the case for new forms of psychoanalytic film thinking.

Tyrer takes a series of key psychoanalytic concepts - including dream, identification, difference, object and ideology - and charts their development in, and impact on, film theory. Considering foundational essays by Jean-Louis Baudry, Christian Metz, Laura Mulvey and Jacqueline Rose and contemporary conversations on cinema in the work of Joan Copjec, Slavoj Žižek, Alenka Zupančič and Todd McGowan, the book considers the major insights and accomplishments of psychoanalytic film theory in contemporary context while offering a view of the intellectual life of psychoanalysis outside the clinic. Paying close attention to filmmakers such Andrea Arnold, Joanna Hogg, Boots Riley, Celine Sciamma and Wong Kar Wai, Tyrer demonstrates the continued importance of psychoanalysis when thinking about film and the pertinence of psychoanalytic film theory beyond its historical focus on classical Hollywood cinema.

Articulating complex ideas in an accessible way, this book is a vital starting point for students and scholars approaching psychoanalytic film theory for the first time, as well as scholars and analysts wishing to expand their knowledge and enhance their practice.

Contents

Introduction: Cinema and Psychoanalysis 1. Dream 2. Identification 3. Difference 4. Object 5. Ideology Conclusion: Psychoanalytic Film Thinking

最近チェックした商品