Mathematics Teaching on Target : A Guide to Teaching for Robust Understanding at All Grade Levels (Studies in Mathematical Thinking and Learning Series)

個数:
電子版価格
¥5,233
  • 電子版あり

Mathematics Teaching on Target : A Guide to Teaching for Robust Understanding at All Grade Levels (Studies in Mathematical Thinking and Learning Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 164 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032441672
  • DDC分類 510.712

Full Description

Mathematics Teaching On Target is a guidebook for improving mathematics teaching, based on the Teaching for Robust Understanding (TRU) Framework and its five dimensions - The Mathematics, Cognitive Demand, Equitable Access, Agency, Ownership, and Identity, and Formative Assessment. You'll be guided to refine your classroom activities across the five TRU dimensions, and your students will become more knowledgeable and resourceful thinkers and problem solvers.

Each chapter in Mathematics Teaching On Target introduces a set of easy-to-use questions for the hands-on improvement of lesson activities, such as:

Think of an activity you use with your students. Is it as mathematically rich as it might be?
Does it stretch your students in the right ways, inviting "productive struggle"?
Can all students engage with it, in ways that allow them to grow as mathematical thinkers?
What evidence will student work provide, helping you revise the activity so that it works better both in the moment and next time?

You'll find examples at the elementary, middle, and secondary levels for each dimension that show how addressing these questions can enhance mathematics instruction.

Ideal for your individual classroom, learning community, or district-level and wider professional development efforts, this book will enable you to help more students engage with mathematics in increasingly powerful ways. Beyond individual lessons, this book will also accelerate teacher development by helping you focus and reflect on what really counts in your instruction.

Contents

1. Introduction 2. The targets in use: An Extended Example 3. Dimension 1: The Mathematics 4. Dimension 2: Cognitive Demand 5. Dimension 3: Equitable Access 6. Dimension 4: Agency, Ownership, and Identity 7. Dimension 5: Formative Assessment 8. Appendix: Some Useful strategies 9. References

最近チェックした商品