幼児教育のための質的・量的研究法(第2版)<br>Understanding Research in Early Childhood Education : Quantitative and Qualitative Methods (2ND)

個数:
電子版価格
¥8,830
  • 電子版あり

幼児教育のための質的・量的研究法(第2版)
Understanding Research in Early Childhood Education : Quantitative and Qualitative Methods (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 204 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032394909
  • DDC分類 372.21

Full Description

This second edition invites readers to be informed consumers of both quantitative and qualitative methods in early childhood research. It offers side-by-side coverage and comparison about the assumptions, questions, purposes, and methods for each, presenting unique perspectives for understanding young children and early care and education programs. The new edition includes updated examples and references as well as a new chapter on equity issues in research. By using this book, students will be able to read, evaluate, and use empirical literature more knowledgeably. These skills are becoming more important as early childhood educators are increasingly expected to use evidence-based research in practice and to participate in collecting and analyzing data to inform their teaching.

Contents

Acknowledgements. Chapter 1 Introduction. Part I Structures of Research. Chapter 2 How Do We Know? A Primer on the Nature of Knowing in Early Childhood Research by Kristin L. Whyte. Chapter 3 Advancing Equity in Early Childhood Education Research by Iheoma U. Iruka. Chapter 4 The Culture and Context of Research in Early Childhood Education. Chapter 5 Methodologies. Chapter 6 Qualitative Research: Aims and Methods. Chapter 7 Understanding Analyses in Qualitative Research. Chapter 8 Quantitative Research: Aims and Methods. Chapter 9 Understanding Analyses in Quantitative Research. Part II Asking Research Questions. Chapter 10 Research Questions about Children. Chapter 11 Questions About Adults in Children's Lives. Chapter 12 Research Questions About Curriculum and Classrooms. Chapter 13 Research Questions About Institutions and Policy. Chapter 14 Teacher Research by Andrew J. Stremmel. Part III Conclusion. Chapter 15 Research and Practice: Potentials, Challenges, and Limitations. Glossary. References. Index

最近チェックした商品