英語による専門科目教育(EMI)の教室内コミュニケーション:コーパス基盤アプローチ<br>EMI Classroom Communication : A Corpus-Based Approach (Routledge Focus on English-medium Instruction in Higher Education)

個数:

英語による専門科目教育(EMI)の教室内コミュニケーション:コーパス基盤アプローチ
EMI Classroom Communication : A Corpus-Based Approach (Routledge Focus on English-medium Instruction in Higher Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 196 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032393148
  • DDC分類 410.188

Full Description

Examining English medium instruction (EMI) through a corpus-based approach, this volume offers a critical inquiry into the use of different linguistic and pedagogical strategies in the EMI classroom. It explores aspects of content lecturers' language use, pedagogy, and intercultural communicative competence by drawing on the findings obtained from EMI lecture corpus analysis and post-observation interviews with EMI lecturers from five universities in Croatia, Denmark, Italy, the Netherlands, and Spain.

The book also offers insights into lecturers' engagement with students in English, which is their second language, as well as their perception of differences between EMI and first-language-medium instruction (L1MI). Finally, the volume provides readers with corpus-based analysis of teachers' oral ability profiles, as a basis for the identification of communicational challenges and provision of language support.

The book will be of interest to scholars interested in EMI in higher education, and postgraduate students in applied linguistics and TESOL programs. It will also be relevant to teachers who are involved in EMI provision, teacher trainers who design support programs for EMI teachers, and policymakers who establish language-in-education policies for EMI.

Contents

Introduction: Corpora in EMI research. 1. CEFR profiles for oral English certification of lecturers in higher education. 2. (Dis)fluency and pronunciation accuracy in EMI lectures. 3. Mediation strategies in EMI: Facilitating access to knowledge through language. 4. "Nothing beats the real thing": The use of examples in EMI lectures. 5. Episodes of code-switching in EMI across European contexts. 6. Real examples of ICC practices in the EMI classroom. 7. EMI vs L1MI: Lecturers' perceptions and practices.

最近チェックした商品