Taming the Wild Horse of Shadow Education : The Global Expansion of Private Tutoring and Regulatory Responses

個数:

Taming the Wild Horse of Shadow Education : The Global Expansion of Private Tutoring and Regulatory Responses

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 152 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032331560
  • DDC分類 371.394

Full Description

Zhang analyses the phenomenon of private supplementary tutoring from a global perspective. The expansion of such tutoring alongside schooling is among the striking global shifts since the turn of the century. In many countries over half of the relevant cohorts of children receive private tutoring, with that proportion in some locations exceeding 80%. The sector has far-reaching implications for social inequalities, (in)efficiencies in educational processes, study burdens on students, family finances, innovation, and employment. Yet greatly-needed government regulations have typically been slow to catch up with the phenomenon.
Commentary in the volume juxtaposes countries with strong regulations with counterparts having weak regulations. Conceptually, the book considers forces changing the roles of multiple stakeholders, including governments, entrepreneurs, teachers, families and students.
A useful read for students and researchers interested in comparative education and governance.

The Open Access version of this book, available at www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives 4.0 license.

Contents

Introduction Part I: A Global Framework 1. Conceptual Framework 2. What Needs to Be Regulated, Why and How? Part II: Five Country Studies 3. Japan: Changing Dynamics of Regulation and Self-Regulation 4. China: Strong State Confronting Strong Market 5. India: Diversity in a Decentralised System 6. Egypt: Teachers as Tutors 7. Denmark: Students as Tutors Part III: Conclusions 8. Learning from Comparing

最近チェックした商品