Theorising Public Pedagogy : The Educative Agent in the Public Realm (Routledge Research in Education)

個数:
電子版価格
¥9,010
  • 電子版あり

Theorising Public Pedagogy : The Educative Agent in the Public Realm (Routledge Research in Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 102 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032314815
  • DDC分類 370.115

Full Description

Drawing on the ideas of Hannah Arendt and Michel Foucault, this book extends the theoretical understanding of public pedagogy and brings into sharp focus the elements that constitute the public realm; the site of public pedagogy.

Karen Charman and Mary Dixon offer a new theorisation of the public, a term at the heart of debate in the field, heightened in this post-truth era by the COVID-19 pandemic, the rise of fake news and the technological reconfigurations of public life. The new theorization addresses the 'public', 'pedagogy' and their confluence in 'public pedagogy'. The book explores a deep engagement with the architecture and dynamics of pedagogy and argues for the positioning of pedagogy with the public. The authors contribute to a theorisation that re-considers the individual and their capacity for agency within the public realm. The book presents knowledge and pedagogical encounters as key elements of public pedagogy and most significantly, the educative agent as a means of critically rethinking social life and learning in public spaces.

Presenting an innovative theoretical approach, this book will be of interest to academics in the fields of public and critical pedagogy and postgraduate students in education, cultural studies and politics.

Contents

1. Reading the Public 2. Pedagogy in the Public 3. Knowledge in Public Pedagogy 4. The Educative Agent 5. Public Pedagogical Encounters 6. Researching Public Pedagogy 7. Conclusion: Futures of Public Pedagogy Research

最近チェックした商品