ラウトレッジ版 ソーシャルワークのための批判的教育学ハンドブック<br>The Routledge Handbook of Critical Pedagogies for Social Work (Routledge International Handbooks)

個数:
電子版価格
¥9,934
  • 電子版あり

ラウトレッジ版 ソーシャルワークのための批判的教育学ハンドブック
The Routledge Handbook of Critical Pedagogies for Social Work (Routledge International Handbooks)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 584 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032175386
  • DDC分類 361.3071

Full Description

The Routledge Handbook of Critical Pedagogies for Social Work traverses new territory by providing a cutting-edge overview of the work of classic and contemporary theorists, in a way that expands their application and utility in social work education and practice; thus, providing a bridge between critical theory, philosophy, and social work.

Each chapter showcases the work of a specific critical educational, philosophical, and/or social theorist including: Henry Giroux, Michel Foucault, Cornelius Castoriadis, Herbert Marcuse, Paulo Freire, bell hooks, Joan Tronto, Iris Marion Young, Karl Marx, Antonio Gramsci, and many others, to elucidate the ways in which their key pedagogic concepts can be applied to specific aspects of social work education and practice. The text exhibits a range of research-based approaches to educating social work practitioners as agents of social change. It provides a robust, and much needed, alternative paradigm to the technique-driven 'conservative revolution' currently being fostered by neoliberalism in both social work education and practice.

The volume will be instructive for social work educators who aim to teach for social change, by assisting students to develop counter-hegemonic practices of resistance and agency, and reflecting on the pedagogic role of social work practice more widely. The volume holds relevance for both postgraduate and undergraduate/qualifying social work and human services courses around the world.

Contents

1. Introduction: The imperative of critical pedagogies for social work Part 1: Key foundational concepts 2. Karl Marx: Capitalism, alienation and social work   3. Reaching Back to Go Forward: Applying the Enduring Philosophy of Jane Addams to Modern Day Social Work Education 4. Lifting the veil of our own consciousness: W.E.B. DuBois and transformative pedagogies for social work 5. Reaching Higher Ground- the importance of Lev Vygotsky's therapeutic legacy for Social Work  6. A Prophet without Honor: Bertha Capen Reynolds' Contribution to Social Work's Critical Practice & Pedagogy  7. 'Reflecting on Antonio Gramsci's Prison Notebooks: Marxism and Social Work  8. From Language to Art: A Marcusian Approach to Critical Social Work Pedagogy 9. Theodor Adorno: 'Education after Auschwitz' - Contributions towards a critical social work pedagogy  10. Paulo Freire's critical pedagogy for critical consciousness and practice  11. Teaching democracy in the social work and human service classroom: Inspiration from Myles Horton and the Highlander Folk School 12. Pedagogy and power through a Foucauldian lens  13. 'A social work counter-pedagogy yet-to-come': Jacques Derrida and critical social work education and practice  14. From privileged irresponsibility to shared responsibility for social injustice: The contribution of Joan Tronto and Iris Marion Young to critical pedagogies of privilege 15. Critical social work education as democratic Paideia: Inspiration from Cornelius Castoriadis to educate for democracy and autonomy 16. Sociology for the people: Dorothy Smith's Sociology for Social Work 17. Henry Giroux's vision of critical pedagogy: Educating social work activists for a radical democracy .../part contents

最近チェックした商品