Cultures of Erudition and Desire in University Pedagogy : Thoughts on Practice-led Curricula Before, Through, and Beyond Deleuze (Rethinking Education)

個数:

Cultures of Erudition and Desire in University Pedagogy : Thoughts on Practice-led Curricula Before, Through, and Beyond Deleuze (Rethinking Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 64 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032115887
  • DDC分類 306.4301

Full Description

This book promotes adult education in a university setting as cultivation and the inculcation of culture, democracy, and ethics beyond and through lived experience. It draws on theories from across disciplines, bringing together Aristotelian and post-structuralist thought. This includes Fernando Pessoa's notion of 'erudition' as culture and 'disquiet' as a mode of contemplative living, with Fernand Deligny's 'wanting' as manifestation of life. Liana Psarologaki addresses the pathologies of life and higher education in advanced capitalist societies and creates a manifesto for a new type of university pedagogy.

Liana Psarologaki is an architect, artist, educator, and creative scholar based in the UK.

Contents

Introduction, or "for the 15%"

Part 1, TUBER: Entering the Root

Part 2, SYNAPSIS I: Aristotle, Pessoa, and the Missing Cultures: Erudition

Part 3, SYNAPSIS II: Deligny and Deleuze; Post-humanist Desires

Part 4, SYNAPSIS III: Maverick and Temperate; a People-in-becoming

Part 5, RHIZOME: Erudition in Times of Apnoea; Educating an Ill Generation

最近チェックした商品