Hybridity in Early Modern Art (Visual Culture in Early Modernity)

個数:

Hybridity in Early Modern Art (Visual Culture in Early Modernity)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 178 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032060439
  • DDC分類 709.4

Full Description

This collection of essays explores hybridity in early modern art through two primary lenses: hybrid media and hybrid time.

The varied approaches in the volume to theories of hybridity reflect the increased presence in art historical scholarship of interdisciplinary frameworks that extend art historical inquiry beyond the single time or material. The essays engage with what happens when an object is considered beyond the point of origin or as a legend of information, the implications of the juxtaposition of disparate media, how the meaning of an object alters over time, and what the conspicuous use of out-of-date styles means for the patron, artist, and/or viewer. Essays examine both canonical and lesser-known works produced by European artists in Italy, northern Europe, and colonial Peru, ca. 1400-1600.

The book will be of interest to art historians, visual culture historians, and early modern historians.

Contents

Introduction: Hybridity in Early Modern Art

Ashley Elston and Madeline Rislow

Part 1: Hybrid Media

1. Connecting Human and Divine: Carlo Crivelli's Hybrid Media

Amanda Hilliam

2. Collaboration and Dissonance in Siena's Bichi Altarpiece

Ashley Elston

3. Emblems and Hybridity in a Southern German Epitaph Sculpture

Catharine Ingersoll

4. Hybridity, Media, and Source Material in Visual Representations of the Wild Woman: Transitions from Hand-Copied Manuscripts to Hand-Press Prints

Michelle Moseley-Christian

5. A Material Legacy: Hybridity and French Manuscript Illumination from the Late Fifteenth through Sixteenth Centuries

Larisa Grollemond

Part 2: Hybrid Time

6. Visual Hybridity in the Sancta Sanctorum (Rome): Reframing the Middle Ages

Kirstin Noreen

7. (Re-)Encasing the Ashes of St. John the Baptist in Genoa Across Time

Madeline Rislow

8. Recycling, Renaissance Style: Hybridity and Giorgio Vasari's Pieve Altarpieces

Sally J. Cornelison

9. Style and Meaning Beyond Europe: Bernardo Bitti and Mannerism

Christa Irwin

最近チェックした商品