Perspectives on Research on Effective Mathematics Teaching (Routledge Revivals)

個数:
  • 予約

Perspectives on Research on Effective Mathematics Teaching (Routledge Revivals)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032027623

Full Description

Originally published in 1988, at the time addressing fundamental issues in establishing a framework for effective mathematics teaching, the chapters provided current research for mathematics instructors and suggestions for future research. Topics discussed include teaching for higher-order thinking; pedagogical expertise; content determinants; computer usage; cross-cultural studies; and professional and research agendas.

Contents

Acknowledgements. Series Foreword. Introduction Douglas A. Grouws 1. Teaching for Higher-Order Thinking in Mathematics: The Challenge for the Next Decade P. L. Peterson 2. Interaction, Construction, and Knowledge: Alternative Perspectives for Mathematics Education H. Bauersfeld 3. Expertise in Instructional Lessons: An Example From Fractions G. Leinhardt 4. Implications of Research on Pedagogical Expertise and Experience for Mathematics Teaching D.C. Berliner, P. Stein, D. Sabers, P. B. Clarridge, K. Cushing & S. Pinnegar 5. Content Determinants in Elementary School Mathematics A. Porter, R. Floden, D. Freeman, W. Schmidt & J. Schwille 6. Research and the Improvement of Mathematics Instruction: The Need for Observational Resources T. L. Good & B.J. Biddle 7. From Fragmentation to Synthesis: An Integrated Approach to Research on the Teaching of Mathematics C. Hoyles 8. Computer Usage in the Teaching of Mathematics: Issues That Need Answers J. W. Schofield & D. Verban 9. Cross-Cultural Studies of Mathematics Teaching and Learning: Recent Findings and New Directions J. W. Stigler & M. Perry 10. Can Teachers Be Professionals? T. A. Romberg 11. Pervasive Themes and Some Departure Points for Research into Effective Mathematics Teaching M. Nickson 12. An Agenda for Research on Teaching Mathematics T. J. Cooney, D. A. Grouws & D. Jones. Participants.

最近チェックした商品