Accounting Essentials for Hospitality Managers (4TH)

個数:

Accounting Essentials for Hospitality Managers (4TH)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 380 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032024325
  • DDC分類 657.837

Full Description

For non-accountant hospitality managers, accounting and financial management is often perceived as an inaccessible part of the business. Yet having a grasp of accounting basics is a key part of management. Using an easy-to-read style, this book provides a comprehensive overview of the most relevant accounting techniques and information for hospitality managers. It demonstrates how to organise and analyse accounting data to help make informed decisions with confidence.

With its highly practical approach, this new fourth edition:




Quickly develops the reader's ability to adeptly use and interpret accounting information to enhance organisational decision-making and control.



Demonstrates how an appropriate analysis of financial reports can drive your business strategy forward from a well-informed base.



Presents new accounting problems in the context of a range of countries and currencies throughout.



Develops mastery of the key accounting concepts through financial decision-making cases that take a hospitality manager's perspective on a range of issues.



Includes accounting problems at the end of each chapter to be used to test knowledge and apply understanding to real-life situations.



Offers extensive web support for instructors and students that includes PowerPoint slides, solutions to end-of-chapter problems, a test bank and additional exercises.

The book is written in an accessible and engaging style and structured logically with useful features throughout to aid students' learning and understanding. It is a key resource for all future hospitality managers.

Contents

1. Introduction: Hospitality Decision Makers' Use of Accounting 2. Analysing Transactions and Preparing Year End Financial Statements 3. Double Entry Accounting 4. Adjusting and Closing Entries 5. Financial Statement Analysis 6. Internal Control 7. Cost Management Issues 8. Cost-Volume-Profit Analysis 9. Budgeting and Responsibility Accounting 10. Flexible Budgeting and Variance Analysis 11. Performance Measurement 12. Cost Information and Pricing 13. Working Capital Management 14. Investment Decision Making 15. Other Managerial Finance Issues 16. Revenue Management

最近チェックした商品