Gender and Power in Early Childhood Education in Indonesia (Evolving Families)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Gender and Power in Early Childhood Education in Indonesia (Evolving Families)

  • ウェブストア価格 ¥12,218(本体¥11,108)
  • Routledge(2025/10発売)
  • 外貨定価 US$ 55.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 555pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 124 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032021737
  • DDC分類 372.2109598

Full Description

Adriany explores gender discourses in early childhood education in Indonesia, as well as how teachers and children are engaged in the process of constructing, negotiating, and resisting dominant gender discourses in kindergartens.

Using an ethnographic approach, Adriany explores how both the teachers and children are doing and undoing their gender. She adopts feminist poststructuralist and postcolonial theories through her research and, in that context, views gender as something fluid and unfixed. The book also investigates the methodological aspect where the authors have both an inside and outside perspective. Each chapter aims to present and complicate the taken-for-granted practices in kindergartens that relate to how gender and power are constructed. The findings of this book show the extent to which early childhood education becomes a space for the teachers and children to construct, negotiate, as well as resist dominant gender discourses in kindergartens.

Offering insights into local and global contexts that shape gender values in early years, this book will be a valuable reference for researchers, scholars, and students in early childhood education, gender studies, and comparative education.

Contents

1. Introduction 2. Doing Research on Gender in the Early Years' Settings 3. Gender Discourses in Indonesia 4. Teachers' Understanding of Gender 5. Young Children's Negotiation of Femininities 6. Young Children's Negotiation of Masculinities 7. Developing Gender-Flexible Pedagogy Through Feminist Participatory Action Research 8. Conclusion and Implications

最近チェックした商品