書物とソーシャルメディア:デジタルがつくるプリントの新時代<br>Books and Social Media : How the Digital Age is Shaping the Printed Word

個数:
電子版価格
¥8,357
  • 電子版あり

書物とソーシャルメディア:デジタルがつくるプリントの新時代
Books and Social Media : How the Digital Age is Shaping the Printed Word

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 164 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032001357
  • DDC分類 028

Full Description

Social media and digital technologies are transforming what and how we read. Books and Social Media considers the way in which readers and writers come together in digital communities to discover and create new works of fiction.

This new way of engaging with fiction stretches the boundaries of what has been considered a book in the past by moving beyond the physical or even digitally bound object to the consideration of content, containers, and the ability to share. Using empirical data and up-to-date research methods, Miriam Johnson introduces the ways in which digitally social platforms give rise to a new type of citizen author who chooses to sidestep the industry's gatekeepers and share their works directly with interested readers on social platforms. Gender and genre, especially, play a key role in developing the communities in which these authors write. The use of surveys, interviews, and data mining brings to the fore issues of gender, genre, community, and power, which highlight the push and pull between these writers and the industry.

Questioning what we always thought we knew about what makes a book and traditional publishing channels, this book will be of interest to anyone studying or researching publishing, book history, print cultures, and digital and contemporary literatures.

Contents

1. What Is A Book? 2. Foucault's Archaeology and McLuhan's Global Village and Rear-View Mirror as Analytic Strategies 3. The Creative Possibilities of the Book 4. The Rise of the Citizen Author 5. The Role of Gender in the Digitally Social Communities 6. Genre Fiction is Leading the Way 7. The Role of Community in Writing Fiction Online: Social Platforms as Places Where Authors and Readers Meet 8. The Power Relationships of the Book 9. Understanding and Incorporating the Contradictions Around the Book

最近チェックした商品