Early Christianity and the Challenge of Writing History : Insights from Retrospective Approaches

個数:
  • 予約

Early Christianity and the Challenge of Writing History : Insights from Retrospective Approaches

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 350 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009638203

Full Description

What is the biggest challenge for the writing of early Christian history? As Markus Vinzent suggests in this study, it is not the interpretation of material evidence. Rather, it is the interpreter herself or himself. Unlike most historical studies, which aim at keeping to sources, facts, and close readings of texts as objectively as possible, Vinzent here offers a new approach: autobiographical historiography and personal methodological reflection, including test cases that advocate transparency, courage, and willingness to be challenged. He takes the reader on a journey through the notions of 'space', 'space in-between', 'the argument from silence', 'cognitive historiography' and 'evolution', 'time', 'scholarship', 'evidence/fact', 'tradition' and 'future'. Proposing a contemporary, post-postmodern reading of history that goes far beyond the field of Early Christianity, Vinzent's anachronological study interrogates traditional historical approaches and challenges both conservative and progressive scholars and students to contradict, engage with, and argue over established interpretations of events.

Contents

1. On space in-between; 2. On absence; 3. Cognitive history or history from the unwritten; 4. The timeless times of history; 5. Four fundamental concepts of historiography; Bibliography.

最近チェックした商品