語学教師の社会的認知<br>Language Teachers' Social Cognition (Elements in Critical Issues in Teacher Education)

個数:

語学教師の社会的認知
Language Teachers' Social Cognition (Elements in Critical Issues in Teacher Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 78 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009377713
  • DDC分類 418.0071

Full Description

This Element aims to elucidate the theories of social cognition and to delineate their implications for the professional development of language teachers in primary and secondary schools. We first explore the concept of social cognition. The three key dimensions, that is, representation of social reality, social cognitive processing, and social mental abilities, of the social cognition theories are further elaborated with examples closely associated with language teaching and teacher development. We continue with more specific issues such as impression, attitude, emotion, and self-efficacy, which arise and develop as language teachers code, store, and retrieve information from social situations. We then discuss how social cognition influences teacher learning and development as observed and promoted within different social realities, and we end this Element with a call for a social-cognitive perspective on understanding language teachers' learning and development situated in diverse and changing contexts in and out of schools.

Contents

1. Introduction; 2. What is social cognition?; 3. How is social cognition explored?; 4. Social cognition and language teachers; 5. Social cognition and language teacher development; 6. Towards a social-cognitive perspective on language teacher development; References.

最近チェックした商品