Original Pirate Material : The Streets and Hip-hop Transatlantic Exchange (Elements in Twenty-first Century Music Practice)

個数:

Original Pirate Material : The Streets and Hip-hop Transatlantic Exchange (Elements in Twenty-first Century Music Practice)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 80 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009162623
  • DDC分類 782.4216490922

Full Description

With his debut album Original Pirate Material (2002), Mike Skinner, who recorded under the name The Streets, combined the world of UK dance music with US hip-hop. OPM is the result of the so-called 'bedroom producer', hybridizing previous forms into something novel. This Element explores a number of themes in this album: white masculinity, the everyday, technology, sampling, hybridity, the Black Atlantic, and US-UK transatlantic relations. It examines the exoticism of Englishness from a US perspective as well as within the wider context of Anglo-American cross influence in post-WWII popular music. Twenty years since the album's release, this element provides an investigation of the album's content and reception, as an important case study of (postcolonial) hybridity and (English, male) identity.

Contents

Introduction; 1. Pirate radio and the turn of the 21st century; 2. Big England: the sounds of the black Atlantic; 3. Transatlantic relations: analysing the special relationship musically; 4. Sample robbery; 5. Technology and production; 6. Everyday Laddism; 7. Genre: UK garage and US Hip-hop; 8. Little England meets big England: hybridity as originality; 9. Mainstreaming British popular music in the 21st century; 10. The afterlife of OPM and the streets; Conclusion; Bibliography.

最近チェックした商品