BAM: Next Wave Festival

個数:

BAM: Next Wave Festival

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 336 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780999297100

Full Description

Brooklyn Academy of Music's Next Wave Festival, founded in 1983 by impresario Harvey Lichtenstein, gathered performances in which genres mixed and traditions were upended. Events held in downtown lofts were given larger venues at BAM. Choreographers, directors, artists and musicians now had access to bigger audiences. The first festivals included New York artists Trisha Brown, Philip Glass, Bill T. Jones, Laurie Anderson, Robert Rauschenberg, Lucinda Childs and Robert Wilson. International companies were folded into the Next Wave, introducing New York viewers to Pina Bausch, Robert Lepage, Sankai Juku and Anne Teresa De Keersmaeker. During intermissions, art-world luminaries mixed with dance and theater makers. In 1999, Joseph V. Melillo took over the artistic reins of the festival. By 2012, the Fishman Space opened—a venue for smaller-scale performances—joining the Howard Gilman Opera House and the BAM Harvey Theater. This book surveys the festival's performances by genre, with photos and ephemera from BAM's archive and a chronology of performances.

最近チェックした商品