The Brecht Yearbook / Das Brecht-Jahrbuch 46 (Brecht Yearbook)

個数:

The Brecht Yearbook / Das Brecht-Jahrbuch 46 (Brecht Yearbook)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 310 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780985195694
  • DDC分類 832.912

Full Description


Published for the International Brecht Society by Camden House, the Brecht Yearbook is the central scholarly forum for discussion of Brecht's life and work and of topics of particular interest to him, especially the politics of literature and of theater in a global context. It, like Brecht himself, is committed to the concept of the use value of literature, theater, and theory.This is the second volume dedicated to the proceedings of the 16th Symposium of the IBS, held at Leipzig University in 2019. The contributions discuss artists whose work intersects with Brecht's from three thematic perspectives: Brecht in a global age, women and Brecht, and Brecht's learning plays. The artists include Utpal Dutt, Elisabeth Hauptmann, Elfriede Jelinek, Peter Konwitschny, Siegfried Kracauer, Tom Kuhnel, Jurgen Kuttner, Heiner Muller, Rimini Protokoll, Margarete Steffin, Teatro Due Mondi, Teatro Maquina, Tom Tykwer, and Hella Wuolijoki. The articles cover a broad range of genres and topics, such as crime and detective fiction; neo-noir television series; the learning play according to and after Brecht; theater pedagogy; the migration dilemma; and post-dramatic, refugee, and transcultural theater.

Contents

THROUGH TIME AND SPACE-BRECHT IN A GLOBAL AGEBrecht as a Stranger in a Postdramatic Era: Fatzer at Deutsches Theater 2016 - Rikard HooglandBrechts Geste als transkulturelles Erkenntnismittel im Theater - Koku G. NonoaThe Actor as Producer: Utpal Dutt's Theater-er Dialectics - Dwaipayan ChowdhuryFluchtling sein ist kein Verdienst. Wie fremd Brecht uns geworden ist - Milena MassalongoKrakauer, Brecht und Babylon Berlin: Die Weimarer Republik in der Kriminalliteratur und in Neo-Noir Fernsehserien - Vera StegmannTeatro Maquina and Nossos Mortos (Our Dead): A Brechtian Theater Experience in Brazil - Alexandra Marinho de Oliveira and Fran TeixeiraDie Regiearbeiten der Peter-Konwitschny-Monkasei (P. ) in Japan - Seollyeon KonwitschnyIntercultural Theater: Brecht's Women Colleagues - Paula HanssenDaughter Courage and Her Mother: Affect, Gesture, Voice - Martina KolbFrauen als Fremde in der fruhen Dichtung Brechts - Martin RevermannWORKING WITH BRECHT'S LEARNING PLAYS AS A PEDAGOGICAL PROCESSWorking with Non-Actors after Brecht: The "Learning Plays" of Teatro Due Mondi - Raffaella Di TizioThe Learning Play - Robert CohenLehrstuckspiel nach Brecht: Hinweise fur Spielleiter - Reiner SteinwegLehrstuck und Theater: Padagogische und asthetische Prozesse mit Bertolt Brechts und Heiner Mullers Fatzer - Florian VassenMessingkauf: Lekturen und Erprobungen - Olav Amende, Melanie Gruss und Michael WehrenBOOK REVIEWSSaskia Fischer. Ritualitat und Virtualitat im Drama nach 1945. Brecht, Frisch, Durrenmatt, Sachs, Weiss, Hochhuth, Handke - Anke JaspersDarko Suvin. Communism, Poetry: Communicating Vessels: Some Insubordinate Essays, 1999-2018 - Tom KuhnAstrid Oesmann und Matthias Rothe (Hrsg.). Brecht und das Fragment - Maria Kuberg

最近チェックした商品