マルチリンガリズム:批評的視座<br>Multilingualism : A Critical Perspective (Advances in Sociolinguistics)

個数:

マルチリンガリズム:批評的視座
Multilingualism : A Critical Perspective (Advances in Sociolinguistics)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780826492098
  • DDC分類 306.446

Full Description

What does it mean to young people to be multilingual? What do multilingual speakers' linguistic resources mean to them? Are they happy to discard their languages, and assimilate to English, or are there other issues at stake? Do communities set out to ensure that their languages are maintained and passed on to the next generation, and if so, how, and why? What if speakers appropriate and make use of linguistic resources not typically associated with their 'ethnic' or 'heritage' group? Is there consensus about the role and value of particular sets of linguistic resources, or is this contested, and negotiated? How do negotiations about linguistic resources and identities play out in institutional contexts, and what language practices are used in these negotiations? Adrian Blackledge and Angela Creese address these questions, taking a critical perspective to examine issues such as nationalism, heritage, culture, identity negotiation, ideology and power. They offer responses from their detailed investigations of the language practices of multilingual young people and their teaching experiences in complementary schools in four cities in England.
As a comprehensive examination of the issues surrounding multilingualism, it will be essential reading for advanced students and researchers of sociolinguistics and multilingualism.

Contents

1. Opening up multilingual spaces; 2. Multilingualism, ideology and practice; 3. Ethnography of multilingualism; 4. A multilingual research team; 5. Multilingualism in local and global spaces; 6. Inventing and disinventing the national; 7. Contesting 'language' as 'heritage'; 8. Multilingual literacies across space and time; 9. Official and carnival lives in the classroom; 10. Flexible bilingualism in practice; 11: Multilingualism: Future trajectories; Index.

最近チェックした商品