ペダゴジーと大学:批判理論と実践<br>Pedagogy and the University : Critical Theory and Practice

個数:

ペダゴジーと大学:批判理論と実践
Pedagogy and the University : Critical Theory and Practice

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780826484710
  • DDC分類 378.001

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2006. Drawing on such theorists as Habermas and Freire, McLean provides unique insights into the relationship between macro- and micro- issues in higher education.

Full Description

This is an intellectually lively book with genuine scholarly ambition. McLean outlines the main trends in university pedagogy within the context of academic practices (funding, curriculum development, audit, access etc.) and socio-economic developments. The author: shows how to relate 'macro' issues (e.g. globalization) to 'micro' issues (approaches to teaching); challenges the paradigm of education as a purely 'technical rational' process designed to contribute to economic growth; and argues that the process will not achieve its desired ends and ignores other, more emancipatory, values in education. Whilst supporting an 'evidence-informed' and research-led approach to developing pedagogy, McLean demonstrates that these conceptions need to include a role for action research and reflective practice.

Contents

1. Introduction; 2. Critical theory: Habermas; 3. Global trends; 4. Contested policy and practice; 5. Professionalization; 6. Improving quality; 7. Research and development; 8. Conclusions; Bibliography; Index.

最近チェックした商品