失われた古代戦の再建<br>Lost Battles : Reconstructing the Great Clashes of the Ancient World

個数:

失われた古代戦の再建
Lost Battles : Reconstructing the Great Clashes of the Ancient World

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p./サイズ 43 colour illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780826430151
  • DDC分類 355.020938

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2008. Draws together ancient evidence and modern scholarship to create a whole new means of examining the great clashed of the ancient world.

Full Description

Philip Sabin's book offers a unique and dynamic insight into ancient warfare, combining academic rigour with the accessibility of simulation gaming. Taking a new and innovative approach to the battles of antiquity, Phil Sabin draws together ancient evidence and modern scholarship to create a whole new means of examining the great clashes of the ancient world. Having developed a model to capture the movement and combat of the opposing armies we are able to actually interrogate the lessons of history. The book develops detailed 'scenarios' for individual battles such as Marathon and Cannae, to cast light on which particular interpretations of the ancient conflict are realistic. Readers can use the model to experiment for themselves by refighting engagements of their choice, tweaking the scenarios to accord with their own judgements of the evidence, trying out different tactics from those used historically and seeing how the battle then plays out.The book thus offers a unique dynamic insight into ancient warfare, combining academic rigour with the interest and accessibility of simulation gaming.

Contents

Introduction; PART ONE: THE MODEL; 1: Sources; 2: Armies; 3: Movement; 4: Fighting; 5: Command; 6: The Model in Operation; PART TWO: THE BATTLES; 7: Athens & Sparta; 8: The Age of Xenophon; 9: Alexander the Great; 10: The Successors; 11: Carthage & Rome; 12: Hannibal & Scipio; 13: Rome moves East; 14: Julius Caesar; Conclusion; Appendix 1: Rules; Appendix 2: Using the Model; Appendix 3: Directory of Battles; Appendix 4: Glossary; Bibliography.

最近チェックした商品