The Migrant Image : The Art and Politics of Documentary during Global Crisis

個数:

The Migrant Image : The Art and Politics of Documentary during Global Crisis

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780822353409
  • DDC分類 791.43658

Full Description

In The Migrant Image T. J. Demos examines the ways contemporary artists have reinvented documentary practices in their representations of mobile lives: refugees, migrants, the stateless, and the politically dispossessed. He presents a sophisticated analysis of how artists from the United States, Europe, North Africa, and the Middle East depict the often ignored effects of globalization and the ways their works connect viewers to the lived experiences of political and economic crisis. Demos investigates the cinematic approaches Steve McQueen, the Otolith Group, and Hito Steyerl employ to blur the real and imaginary in their films confronting geopolitical conflicts between North and South. He analyzes how Emily Jacir and Ahlam Shibli use blurs, lacuna, and blind spots in their photographs, performances, and conceptual strategies to directly address the dire circumstances of dislocated Palestinian people. He discusses the disparate interventions of Walid Raad in Lebanon, Ursula Biemann in North Africa, and Ayreen Anastas and Rene Gabri in the United States, and traces how their works offer images of conflict as much as a conflict of images. Throughout Demos shows the ways these artists creatively propose new possibilities for a politics of equality, social justice, and historical consciousness from within the aesthetic domain.

Contents

Illustrations vii
Check-In: A Prelude xiii
Charting a Course: Exile, Diaspora, Nomads, Refugees: A Genealogy of Art and Migration 1
Departure A. Moving Images of Globalization 21
1. Indeterminacy and Bare Life in Steve McQueen's Western Deep 33
2. "Sabotaging the Future": The Essay-Films of the Otolith Group 54
3. Hito Steyerl's Traveling Images 74
Transit: Politicizing Aesthetics 90
Departure B. Life Full of Holes 95
4. The Art of Emily Jacir: Dislocation and Politicization 103
5. Recognizing the Unrecognized: The Photographs of Ahlam Shibli 124
6. The Right of Opacity: On the Otolith Group's Nervus Rerum 144
Transit: Going Offshore 160
Departure C. Zones of Conflict 169
7. Out of Beirut: Mobile Histories and the Politics of Fiction 177
8. Video's Migrant Geography: Ursula Biemann's Sahara Chronicle 201
9. Means without End: Ayreen Anastas and Rene Gabri's Camp Campaign 221
Destination: The Politics of Aesthetics during Global Crisis 245
Acknowledgments 251
Notes 255
Bibliography 305
Index 323

最近チェックした商品