Illustrating the Victorian Supernatural (Series in Victorian Studies)

個数:

Illustrating the Victorian Supernatural (Series in Victorian Studies)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780821426524
  • DDC分類 741.647

Full Description

A detailed study of Victorian supernaturalism in book and magazine illustrations and cartoons
Illustrating the Victorian Supernatural explores written and visual texts through which the original Victorian readership encountered and navigated their experience of supernaturalism. Looking across the nineteenth century, Simon Cooke investigates illustrative responses to well-known texts by writers such as Charles Dickens and Henry James while also examining responses to less familiar ghost stories by female authors such as M. E. Braddon and Amelia Edwards. The mix of familiar and unfamiliar carries forward into the selection of artists, both those in the mainstream-John Leech, George Cruikshank, Dante Gabriel Rossetti, John Everett Millais-and others whose names are lost to modern readers and whose work deserves to be better known.
The study addresses two main questions: how illustration responded to key literary texts and how graphic designs related to contemporary contexts of race, gender, and class and to the workings of the supernatural itself. The first chapter focuses on satirical writings about ghosts and ghostliness and the various ways illustrators depicted that mockery. Chapter 2 traces artistic responses to Dickens's writing of the supernatural as a mode of psychological investigation. Chapter 3 looks at class and gender and the problematic practice of male artists illustrating female-authored ghost stories. The fourth chapter examines satirical cartoons' deployment of supernatural imagery to anatomize issues of imperialism and race. Finally, chapter 5 examines how neo-Victorian artists have revisited the classic texts and taken up the themes established by their forebears.

最近チェックした商品