Rethinking Disney

個数:

Rethinking Disney

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 360 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780819567901
  • DDC分類 306.4812

Full Description

In recent years, the Walt Disney Company has grown far beyond its beginnings in animated films and theme parks to become a major multinational corporation with global reach. As the company's activities have grown more complex and its influence more ubiquitous, both its internal practices and its attempts to control its now global public environment have generated conflicts that contradict the classic Disney publicity image. The 11 wide-ranging, interdisciplinary essays in this collection cover topics including Animal Kingdom; Gay Days at the theme parks; Disney's connection to sweatshops; commodification of The Lion King on Broadway; the transformation of Winnie the Pooh; Disney's experience in urban planning in Times Square and Celebration, Florida; and Disney's America. A comprehensive introduction contextualizes the essays and relates them to earlier Disney studies.

CONTRIBUTORS include Lee Artz, Sean Griffin, Dick Hebdige, Radha Jhappan, Daiva Stasiulis, and Susan Willis.

最近チェックした商品