Navajo Sovereignty : Understandings and Visions of the Dine People (Critical Issues in Indigenous Studies)

個数:

Navajo Sovereignty : Understandings and Visions of the Dine People (Critical Issues in Indigenous Studies)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780816534081
  • DDC分類 979.10049726

Full Description

The last few decades have given rise to an electrifying movement of Native American activism, scholarship, and creative work challenging five hundred years of U.S. colonization of Native lands. Indigenous communities are envisioning and building their nations and are making decolonial strides toward regaining power from colonial forces.The Navajo Nation is among the many Native nations in the United States pushing back. In this new book, Diné author Lloyd L. Lee asks fellow Navajo scholars, writers, and community members to envision sovereignty for the Navajo Nation. He asks, (1) what is Navajo sovereignty, (2) how do various Navajo institutions exercise sovereignty, (3) what challenges does Navajo sovereignty face in the coming generations, and (4) how did individual Diné envision sovereignty?

Contributors expand from the questions Lee lays before them to touch on how Navajo sovereignty is understood in Western law, how various institutions of the Navajo Nation exercise sovereignty, what challenges it faces in coming generations, and how individual Diné envision power, authority, and autonomy for the people.

A companion to Diné Perspectives: Revitalizing and Reclaiming Navajo Thought, each chapter offers the contributors' individual perspectives. The book, which is organized into four parts, discusses Western law's view of Diné sovereignty, research, activism, creativity, and community, and Navajo sovereignty in traditional education. Above all, Lee and the contributing scholars and community members call for the rethinking of Navajo sovereignty in a way more rooted in Navajo beliefs, culture, and values.

Contributors: Raymond D. Austin, Bidtah N. Becker, Manley A. Begay, Jr,Avery Denny, Larry W. Emerson, Colleen Gorman, Michelle L. Hale, Michael Lerma, Leola Tsinnajinnie.

最近チェックした商品